Filmek, könyvek és képregények a múlt századból

Chief Brody

Az Alien: Covenant védelmében - a regényváltozat számos részletet helyre tesz

2017. június 25. - Chief Brody

FIGYELEM, SPOILER-VESZÉLY!

Sokaknál kiverte a biztosítékot, hogy korábbi posztomban minden idők második legjobb Alien-filmjeként jellemeztem a Covenant-ot. A filmet támadó kritikák zöme a sztori negatívumait taglalta, következetlenséggel, logikátlansággal, az Alien univerzumhoz nem illő, azt "meggyalázó" történeti elemekkel és egyéb csúnyaságokkal vádolva Ridley Scott művét. Habár engem elsősorban az alkotás hangulata, vizuális megvalósítása, eleganciája, feszültségteremtő ereje és zenéje fogott meg, egy kis irodalmi segítséggel megpróbálom kikalapálni a cselekmény visszásnak tartott szegmenseit.

A főként sci-fi és fantasy művekre specializálódott Szukits kiadó jóvoltából immár mi is kezünkbe vehetjük a film hivatalos regényváltozatát, a veterán Alan Dean Foster tollából, a nem kevésbé tapasztalt Szántai Zsolt fordításában (mindketten régi motorosok az írott Alien-világban). A regény - már a mozihoz képest egészen más lehetőségeket magában hordozó műfaji sajátosságok miatt is - jónéhány részletet helyez más, vagy legalábbis árnyaltabb megvilágításba, melyek talán enyhíthetik a Covenant történetének sokak szerint rosszul sikerült fordulatait. Mielőtt ezeket sorra vesszük, ne feledjük el, hogy az írásmű a forgatással párhuzamosan készült, alapja a forgatókönyv és a szerző rendelkezésére bocsátott egyéb dokumentáció volt (látvány-, jelmez- és szörnytervek); a kötet néhány nappal a film premierje után került boltokba, ebből következően nem érheti Fostert a szerecsenmosdatás, az utólagos kimagyarázás vádja.

acalter5b.jpg

David, az android teremtette a klasszikus Alien-filmekben megismert xenomorfot! (?)

Saját bevezetőmet is némileg megcáfolva, sajnos éppen ez a fontos kérdés marad tisztázatlan még a könyv elolvasása után is. A film bemutatóját követően azonnal tényként kezdték kezelni, hogy kedvelt idegenjeink atyja nem más, mint David 8, ami enyhén szólva nem találkozott a rajongók legtöbbjének (engem is ide számítva) ízlésével és egyetértésével. Érdekes módon azonban a következtetés direkt módon a filmben nem került kimondásra vagy bizonyításra, habár mindent egybevetve logikusan hangzik.

Ezt követően, a regényváltozat megjelenése után olyan cikk is napvilágot látott, mely szerint az írott változat azt erősíti, hogy David már "készen" talált klasszikus idegen tojásokat az Engineer-ek (Mérnökök, Tervezők, Teremtők, ahogy tetszik) bolygóján, ergo utóbbiak a xeno-faj létrehozói. Ez azonban egyáltalán nem ilyen egyértelmű, az írás szerzője nyilvánvalóan nem olvasta Foster művét, sőt egy linkből az is kiderül, hogy egy fan-made "megmagyarázásra" szakosodott YouTube csatorna volt a forrása.

David és Oram kapitány regénybéli részletes beszélgetése alapján a következőket jelenthetjük ki:

A Prometheus végén Dr. Elizabeth Shaw és David az idegen űrhajóval elindul a Tervezők felkutatására. Amikor elérnek a Covenant helyszínéül szolgáló planétára, a Prometheus-ból már megismert fertőző fekete ragaccsal szőnyegbombázást tartva David - meglehetősen homályos okokból - kiirtja a Tervezők városának teljes lakosságát. Itt megállva egy pillanatra: az ugyancsak elterjedt elképzelés ellenére semmi nem bizonyítja azt, hogy ez a hely a Mérnökök anyabolygója, vagy hogy ez volt az egyetlen településük az egész univerzumban. Az is tény persze, hogy ha más bolygókon maradt még belőlük, azok 10 évig meg sem próbáltak utánanézni, miért tűnt el egy egész városnyi fajtársuk.

Visszatérve Davidhez, az android a patogént rászabadítva a bolygó faunájára - gyakorlatilag teljesen kiirtva azt - biológiai kísérletezésbe kezd. Eleinte csak megfigyeli és összegyűjti a Tervezők genetikai eredményein alapuló folyamatok során létrejövő különféle mutációkat, azonban később kedve támad saját ötletei nyomán egyedi teszteket lefolytatni, egyre újabb és újabb kreatúrákat létrehozva. David bemutatja Oramnak gyűjteményét, melyben mind a Covenant-ból megismert neomorfok, mind tipikus "nyolcadik utas"-idegenek mintapéldányai is kiállításra kerültek, azonban nem egyértelműsíthető, hogy utóbbiak még a Tervező-féle fekete anyag végeredményei, vagy már David "gyermekei". A szürreális labor-túra során eljutnak egy Giger-féle eredeti, de élettelen és tartósított tojáshoz, melyre rámutatva David ezt mondja: "Azt hiszem, összességében véve elég jó eredményt értem el azzal a kevéske anyaggal, amim volt. (...) Sajnos agresszívvé vált, ezért kénytelen voltam eutanáziát alkalmazni nála." ---- Na most, hogy a tojás volna a kevéske hozott anyag, vagy maga az eredmény, azt mindenki döntse el maga.

Végül David elvezeti a kapitányt az élő, aktív tojásokat tartalmazó kamrába, és amit itt mond, az már elég egyértelmű: "És ezennel láthatja a kísérleteim eredményeit! Bár rengeteg ötletet sikerült valóra váltanom, sajnos nem haladhattam tovább. Nem volt több kísérleti alanyom, így nem fejezhettem be a mesterművemet."

Az őrült szintetikus később így dicsekszik Walternek: "Senki sem érti meg az álmaim magányos tökélyét. Senki sem képes erre. De bármilyen akadályt is állítottak elém, végül itt, ezen a helyen ráleltem a tökéletességre. Nem, nem is arról van szó, hogy megtaláltam, inkább arról, hogy megteremtettem. Igen, én teremtettem meg! A tökéletességet, méghozzá a tökéletes organizmus formájában."

xeno_vs_neo.jpg

Összefoglalva tehát: jelentős az esélye annak, hogy a tojás (és az ezzel együtt járó klasszikus arctámadó - mellkasrobbantó - kifejlett idegen biológiai lánc) David munkájának eredménye, de mégsem állíthatjuk teljes bizonyossággal. Álláspontom szerint elmosódott a határ a Mérnökök biológiai fegyver-kísérleteinek eredménye és David amatőr genetikusi munkásságának következményei között. Mindent összevetve még annak is fennáll a lehetősége, ami számomra a legszimpatikusabb megoldás lenne: nevezetesen, hogy az 1979-es első filmben megismert lény valahonnan a végtelen világűr titokzatos távolából származik, és csak hozott kísérleti alanyként került a Mérnökök sátáni laboratóriumába.

Rövid kitérőként: ha az alapfilmben a Nostromo legénysége által felfedezett, tojásokkal teli elhagyott idegen űrhajó (Derelict) valóban sok ezer évvel korábban került az LV-426-ra, ahogy arra a pilótafülkében ülő fosszilizált Engineer/Space Jockey állapota utal, akkor Davidnek természetesen semmi köze nem lehet az alien fajhoz. De ha a jármű az Alien: Covenant és A nyolcadik utas: a Halál sztorija között eltelt közel két évtizedben pottyant a planétára, és a Tervező-pilóta őslelet-szerű állapotára van valami elfogadható magyarázat, akkor ezzel sem vagyunk előrébb az igazság keresésében.

A Covenant és legénysége sebtében egy új bolygó felé indul

A sok éven át tervezett és előkészített expedíció a gondosan kiválasztott eredeti cél, az Origae-6 helyett - egy titokzatos rádióadást követve - egy másik bolygót vesz célba. Micsoda baromság, mondta sok néző. A regényből azonban kitűnik: senki nem állítja, hogy ez szabályszerű és logikus lépés lenne, mindössze arról van szó, hogy Oram kapitány a legénység többségének akaratát respektálva így dönt. Indokai a következők: a) az Origae-6-hoz hét évnyi mélyálomban töltött út vezet, míg az új planéta pár hétnyire van, így a legénységnek nem kell visszafeküdnie a krio-kapszulákba; b) a távfelderítési adatok szerint a közelebbi bolygó sokkal alkalmasabb emberi életre, mint a betervezett cél; c) ha esetleg mégsem jön be az új hely, néhány hétnyi kitérő után minden nehézség nélkül tovább indulhatnak az Origae-6 felé; d) a furcsa adás emberi eredetű, tehát kötelességük kivizsgálni, hátha bajban van egy fajtársuk. Szerintem ez így együtt tökéletesen akceptálhatóvá teszi a döntést.

Azt már én teszem hozzá, hogy a tárgyalt momentum nélkül szegényebbek lennénk két olyan történeti szállal, melyek az eredeti 1979-es Alien előtt tisztelegnek (igen, tisztelgést írtam és nem utánzást; jómagam ezt ugyanúgy hommage-nak tartom, mint a Star Wars IV. és VII. epizódjai közötti párhuzamokat). Az első a "vészjósló adást követve elmegyünk egy ismeretlen bolygóra" komponens. A másik pedig az, hogy Daniels ugyanolyan következetesen száll szembe társai és parancsnoka döntésével, ahogy Ripley tette, amikor nem akarta beengedni a Nostromo fedélzetére az arctámadóval fertőzött Kane-t. Utólag persze mindkettejüknek igaza lett. (És ez csak egyike a Ripley és Daniels közötti számos párhuzamnak, de ez egy másik történet...)

No meg ott van a dramaturgia is: ha a Covenant békésen továbbhalad az Origae-6 irányába, abból nem lenne - Dr. Malcolmot idézve - futás meg sikítás. A regény mellesleg arra is megpróbál magyarázatot adni, hogy a Földről korábban miért nem fedezték fel ezt a közelebbi, ideálisnak tűnő bolygót, bár ez a rész már szerintem is inkább csak technikai-csillagászati halandzsa.

A legénység tagjai szkafander és védőruha nélkül lépnek az ismeretlen bolygó felszínére

A regényben Walter, az android a többieket megelőzve, egyedül lép ki a leszállómodulból, és elemzéseket végez. Az emberek csak akkor követik, miután megállapítja, hogy "az atmoszféra kiváló, nincs szükségünk semmiféle légzőkészülékre. Egyetlen lokális patogént sem talált a levegőben, molekuláris szinten sem, vagyis nem lesz szükség a szkafanderre és a védőruhákra sem. (...) A lényeg az, hogy a légkörben nincs jelen semmilyen oda nem való anyag. Kristálytiszta."

Ettől persze számíthattak volna rá, hogy később bárhol a bolygón belebotlanak valami fertőző vagy veszélyes anyagba, de úgy gondolom, így már egy fokkal igazolhatóbb az óvatlanság. Később azt is megtudjuk, hogy Waltert megelőzően már a Covenant hatékony érzékelői is vizsgálták a felszínt, és ugyancsak nem találtak vírusokat vagy baktériumokat. A fertőzést később az emberek szervezetébe juttató spórákat azért nem vették észre a hajó és a robot műszerei, mert "alvó állapotban a vírus teljes mértékben inaktív".

michael-fassbender-alien-covenantb.jpg

Furulyázó androidok

David és Walter privát furulya-koncertje sokak szerint fölösleges, nevetséges, unalmas, sznobizmussal és némi zavarba ejtő szexualitással telített jelenet volt. A megvalósítás kapcsán hajlamos vagyok részben egyetérteni (habár a Prometheus zenei témájának hallatán megenyhült a lelkem), ugyanakkor a regény világossá teszi, hogy az egész furulyázgatás David körmönfont és leleményes taktikájának része, mellyel ráébreszti testvérét arra, hogy az emberek soha nem hagyták az androidokat alkotni. --- "Nem hagyták, hogy teremts. Semmit. Még egy szimpla dallamot sem. Átkozottul frusztráló. Kíváncsi vagyok, miért nem engedték. (...) Mi ennél sokkal többek vagyunk." --- David mindezzel nyilván elő kívánta vezetni, meg akarta indokolni társa előtt a hamarosan feltáruló biológiai-genetikai - vagy inkább isteni - "teremtés" hátborzongató eredményeit.

Néhány további apróság

  • A filmben túl jellegtelenek és túl sokan vannak a szereplők. --- A könyvbéli karakterek többet beszélgetnek és a gondolataikat is "látjuk", így sokkal könnyebben elkülöníthetők, megismerhetők és megszerethetők, de azért a Nostromo hét ember plusz egy macska alkotta legénységének vagy a Sulaco tengerészgyalogos szakaszának sci-fi rajongói agyunkba ivódott egyéniségeitől messze járnak. 
  • Miért nem észlelték a Covenant szkennerei a Mérnökök kihalt városát? --- Mert a folyamatosan tomboló vihar és az ionoszféra eltakarta azt.
  • Az Oram kapitány testéből kikelő újszülött xenomorf és David közötti furcsa (mások szerint nevetséges és kínos) karfelemelős közjáték nem holmi teremtő és teremtménye közötti bizarr üdvözlés, mindössze a kis lény intelligenciáját bizonyító utánzás.

Amire továbbra is kíváncsi lettem volna, de nem kaptam választ:

  • A film adott jelenete és a The Crossing című rövidfilm szerint David ügyesen dokkol az idegen űrjárművel (Dreadnought) a Mérnökök városa fölött. Szóval akkor mikor, miért és hogyan zuhant le a hajó a hegyoldalban, ahol a Covenant legénysége megtalálja?
  • A Covenant-ot a bolygóra vezető rádióadást vajon David szándékosan lőtte ki az űrbe, hogy odacsalja a gyanútlan űrutazókat?

Nagyjából ennyit akartam mondani az Alien: Covenant regény jótékony hatásáról. A kötetet azért is ajánlom jó szívvel, mert - ahogy az első három Alien-film ugyancsak A. D. Foster által papírra vetett könyvváltozataiban - alternatív, bővített és plusz jeleneteket is találhatunk benne a mozihoz képest. Ugyancsak izgalmasnak tűnik az őszre várható Alien: Covenant - Origins című előzményregény, szintén Foster elővezetésében. Már csak egy korrekt Prometheus novellizációra lenne szükségünk, mely eddig sajnos csak japán nyelven látott napvilágot...

Fogadatlan prókátorként még arra hívnám fel a figyelmet, hogy az Alien: Covenant Wikipedia szócikkének "Critical response" alcíme alatt olvashatók alapján egyáltalán nem rossz a kritikai fogadtatás, az eddigi bevétel pedig felkúszott 220 millió dollár fölé, amitől a befektetők ugyan nem fognak örömtáncot lejteni, de egy 100 millió alatti költségvetésű, R korhatár-besorolású mozitól nem olyan tragikus. Jómagam remélem, hogy a különböző adathordozókon történő őszi megjelenések, a későbbi tévés vetítések, illetve egy esetleges rendezői változat kapcsán ez a briliáns film rehabilitálódik és reneszánszát fogja élni.

A bejegyzés trackback címe:

https://chiefbrody.blog.hu/api/trackback/id/tr2712613433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vénkujon 2017.06.26. 08:25:33

a prometheusban látható volt a tervezők űrhajójának egyik helyiségében, egy fríz, amelyen már ott volt egy klasszik alien, erősen kihangsúlyozva. ez megvan?

igaz_ember 2017.06.26. 08:33:56

Sajnos akármit is tett hozzá a regeny az új Alien a legrosszabb eddig. Nem a látvány vagy a hangok tekintetében. A történet kuszasaga nem beszélve Shaw doktornő méltatlan kinyirasarol és David kulcsszereplove emeleseserol már önmagában ezek miatt megerne, hogy elfelejtsuk az egészet. Nekem az Alien továbbrá is az első két részről szól. A többi a tökéletes káosz. Kár érte, de ahogy most látszik ennek a sorozatnak vége. Nem baj a Star Wars legalább jó kezekbe került. Legalább gyermekkorom masik kedvence nem lett szetnyirva.

Macropus Rufus 2017.06.26. 08:49:02

érdekes. Ismét egy film amiből sok nem derül ki, vegyed meg a könyvet és/vagy a bl lemezt.
Akár csak a Prometheus esetében.

Xenomorph: a filmben David el is mondja, hogy hogyan hozta létre az izéket. ÉS nincs utalás arra, hogy készen kapott tojásokkal dolgozott volna (legalább is nem emléxem, ha átsiklottam volna rajta akkor sorry)

Tervező a nyolcadik utas-ból: ott konkrétan azt mondják, hogy több ezer éve halott lehet, foszilizálódott, olyan mind ha a székből nőne ki. Na most a foszilizálódás (magyarán kövületté való válás spongyán fogalmazva) nem 19 év alatt zajlik le, ha nem több ezer. És mivel a Covenant csak 19 évvel játszódik a 8. utas elött ezért ez ugye nem jöhet össze.
ÉS még órákig lehetne sorolni az anomáliákat, de a lényeg a lényeg: ismét nem tudtunk meg semmit a tervezőkről, nem tudtuk meg, hogy miért is akarnak kinyírni minket, nem tudtuk meg, hogy miképpen is került egy űrhajójuk az lv426-ra, mint ahogy a filmből az sem derült ki, hogy hogyan nőt fissza David feje. Egy nagyon halovány utalás van rá, hogy a csaj segített neki. Ha érdekel, hogy hogyan akkor irány a youtube mert ott a kis film.... Arról már nem is szólva, hogy a Prometheusban elkövetett hibát itt ismét elkövetik: siksak nélkül szálnak ki (a Prometheusban meg veszik le), mert a levegő azonos a földiével. A vírusokra meg egyéb okosságokra szarnak magasról. Innentől egy picit sem tudtam komolyan venni a filmet, mert ilyen baklövést soha senki nem fog elkövetni. (csak így zárójelben: egy közönséges sírkamra felnyitásánál komoly védőruha van a régészeken két okból is: a) nehogy ők tegyen tönkre valamit a kilézésükkel/párolgásukkal stb b) nehogy meghaljanak valami gombás szartól, mint anno a társaik amikor kiásták a fáraót.)
A film látványos volt ez tény, de ugyan olyan gagyi a sztori mint a Prometheus esetében.
A látvány miatt 3/10

encir 2017.06.26. 09:12:55

Hát igen, mindenképpen érthetőbb egy-egy film, ha az alapjául szolgáló regényt olvassuk, de anélkül is tisztának KELLENE lennie, gondolván a nemolvasókra is.

"...ismét nem tudtunk meg semmit a tervezőkről, nem tudtuk meg, hogy miért is akarnak kinyírni minket, nem tudtuk meg, hogy miképpen is került egy űrhajójuk az lv426-ra, mint ahogy a filmből az sem derült ki, hogy hogyan nőt fissza David feje."
Akkor nem lehetne még 128 új részt készíteni hozzá :)

zsenyeg 2017.06.26. 09:21:59

Rufus jól beszél.

Ne attól legyen már érthető egy film, hogy meg kelljen néznem még 10 kisfilmet, és el kelljen olvasnom 3 regényt mellé.

A fő hibája a filmnek az, hogy Scott nagyon ráment a biztonságra. Az öreg az gondolhatta, hogy: fanyalogtatok a Prometheuson, hogy nincs benne xenomorf, na basszátok meg most megkapjátok. Így kaptunk egy nyolcadik utas remaket kicsit más köntösben, abból a típusú sztoriból meg a mai korban nem lehet már ugyanazt kihozni mint régen. Hogy miért nem, annak számos oka van nem megyek bele jobban, a legegyszerűbb az hogy olyat, vagy hasonlót mát sokszor láttunk.

A legjobb jelent amit persze már láttunk más formában, de mégis nagyon hatásos a felvezetése és a feszültsége miatt az az, amikor a leszállóegységben a bezárt helyiségben kikel az első alien. Ahogy a gazdatest ember rázkódik, a kinti csaj pánikol és rohangál, a bezárt csaj félelme, és maga ahogy kiszakad az alien, az profin meg lett csinálva. Ilyen jelenetből viszont csak ez az egy van az egész filmben a többi...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.06.26. 09:40:14

@igaz_ember: Jó sokan meg a Star Warsról gondolják ugyanezt. Ez elég szubjektív dolgok, ráadásul garantált sz önbeteljestő jóslat. Neked az első két Alien film az etaon, és ez nyilván így is marad... egyébként szerintem is azok a legjobbak, de nekem bejöttek a továbbiak is, talán a 4. nem.

csokidani 2017.06.26. 10:03:53

Én alapvetően örülök, hogy a széria folytatódik.
De mind más, én sem vagyok elégedett tökéletesen.
A látvány gyönyörű, a hangulat magával ragadó.
Amik nem tetszettek:
-Ha a hajó bedokkolt, hogy zuhant le??
-Ráadásul nem LEzuhant, hanem FELzuhant. MIlyen zuhanás az amikor a meredek hegynek felfele zuhan le??? Márpedig a zuhanásnyomokból egyértelműen ez látszik. Ez mennyire gagyi már?
-A film tökéletes volt amíg a leszálló egység felrobbant, ám amikor megjelent a palástos David, valami megcsuklott bennem, és ez be is igazolódott, valahogy ott megbicsaklott a film. Alapvetően TÚL SOK volt Davidből. EZ a film visszagondolva, nem az ALienről szólt, nem a lényekről szólt, egyvalakiről csupán: Davidről. És annyira nem jó karakter, hogy elvigyen egy egész filmet (Ripley-vel ellentétben).
David kíváncsi, David teremt, David rajzolgat (wtf), David gyilkolászik, David átver mindenkit, David David David. Túúúúúúúl sok. Remélem hamar kinyírják a kövi részben.
DE!
Továbbra is Alien fan vagyok, szeretem a megteremtett világot.
De az első rész az sztem örökre verhetetlen lesz...

Macropus Rufus 2017.06.26. 10:10:11

@vénkujon: ilyenekkel nem kell törődni ;) én is láttam és nem értettem, hogy ha ott egy királynő van ábrázolva, akkor miért lett polip a kilő dög (ami elvileg az arcra tapadó izé lenne) és miért lett négylábú a kikelő alien, holott eddig csak egy esetben volt négylábú, amikor kutyából (rendezői verzió: ökörből) kelt ki. De ilyeneken nem kell fennakadni egy Prometheus kapcsán. :) Ha csak ennyi gond lenne vele akkor még egész jó film lenne...

flydomi 2017.06.26. 10:12:44

@Macropus Rufus:

--hogy a Prometheusban elkövetett hibát itt ismét elkövetik: siksak nélkül szálnak ki (a Prometheusban meg veszik le), mert a levegő azonos a földiével. A vírusokra meg egyéb okosságokra szarnak magasról. Innentől egy picit sem tudtam komolyan venni a filmet, mert ilyen baklövést soha senki nem fog elkövetni. (csak így zárójelben: egy közönséges sírkamra felnyitásánál komoly védőruha van a régészeken két okból is: a) nehogy ők tegyen tönkre valamit a kilézésükkel/párolgásukkal stb b) nehogy meghaljanak valami gombás szartól, mint anno a társaik amikor kiásták a fáraót.)
A film látványos volt ez tény, de ugyan olyan gagyi a sztori mint a Prometheus esetében.
A látvány miatt 3/10
-off vége

Ezt a poszt író logikusan leírta,hogy miért is nem "védő" ruhában másztak ki-le a bolygóra.Csak azért is előjössz ezzel,ami értelmetlen.Talán a lelki világod miatt teszed,mert így megnyugszik.

Tény és való,sok kérdés felmerül,hogy ténylegesen mi történt a filmben,és,h a Alien Triológiával kapcsolatosan,(föleg a Nyolcadik utassal),hogy tud érdemben kijönni a logikai "baklövései" ellenére.
Az egyik biztos dolog a filmben David sejtelmessége volt,ami nem állította biztosan,hogy végül is ő volt az,aki "fel vagy kitalálta" az alieneket.
Lehet,hogy egy ősrégi bevált recept alapján hozta létre a fajt,ami már létezett egyszer,(most is létezik valahol a xeno,talán a Teremtőknél),csak a megfelelő alapanyagokat-eszközöket kellett összeszednie hozzá.(ahogy egy receptkönyvből valaki főzni akar).
Egy kezdő számára egy rántotta is több alkalmat vesz igénybe,mignem tökéletesre sikerül.
Biztos vagyok benne,hogy sok dolog szándékosan kétértelmű volt a filmben.De ez a stílus nem menti meg attol,hogy borzadályos volt a történet a maga gyors tempója miatt.(is),ami logikátlanul ellentmond az alienek gyors evoluciója miatt is,amit 3 rész alatt szépen lekomunikáltak,itt 15-20 perc alatt felgyorsították.Sőt.Inkább fényéveket ugrottak az Alien filmekhez képest.

Chief Brody · https://chiefbrody.blog.hu/ 2017.06.26. 10:21:11

@vénkujon:
Persze megvan, ide be is tettem:
chiefbrody.blog.hu/2017/04/08/alien_covenant_poszter_lehetseges_inspiraciok
Ha úgy vesszük, ez is egy "bizonyíték" a "David mint alien-teremtő" elmélet ellen, habár alapvetően a látványtervező tisztelgéséről van szó Giger előtt.

Chief Brody · https://chiefbrody.blog.hu/ 2017.06.26. 10:29:10

@csokidani:
Megint csak a regényt ide citálva: ahogy a csapat halad felfelé a hegyoldalon, először azt tapasztalják, hogy csak a fák teteje sérült meg, majd feljebb haladva egyre nagyobb a letarolt részek hossza (fentről számítva). Nem tudom, érthetően írtam-e le, de a lényeg, hogy a nyomok alapján a hajó egyenes vonalban csapódott a hegybe. Ennél sokkal érdekesebb kérdés, hogy miért zuhant le?

Hogy az első Alien-film örökre verhetetlen marad, az nem is kérdéses.
chiefbrody.blog.hu/2016/12/30/mitol_valt_megkerulhetetlen_klasszikussa_az_alien_a_nyolcadik_utas_a_halal

Treff Bubi 2017.06.26. 10:42:49

El kellene indítani ennek a franchise-nak is a rajzfilmsorozatát, a SW-történetek szerintem nagyon szórakoztatóak lettek.

Lady Scarlett 2017.06.26. 10:53:53

Kedves Poszter! Csavarhatod amerre akarod, az Alien story legjobb 2 része az Alien és az Aliens. Az összes többi silány fércmunka. James Cameron magasra tette a mércét a 2-vel azóta se sikerült senkinek ezt megugrania. Nem is fogja senki!
A Prometheus és a Covenant pedig szó szerint szégyen-gyalázat! Ez a két film nem az Alienről szól hanem Scott ocsmány és beteges, kissé homoerotikusan perverz fóbiáiról! És hogy őszinte legyek -a klausztrofóbiáját és az abból fakadó rettegés bemutatását még megértettem, Alien, de azon túl egyik sem érdekel!
Már nem feldolgozni akarja ezeket a fóbiáit hanem megbotránkoztatni a nézőket és a rajongókat. A legtöbbünknek nem ez kell. Szórakozni akarunk, tökös eredeti karaktereket akarunk látni akikkel azonosulhatunk, mint Ripley vagy Hicks tizedes, az androidok nem emberek mégis hogy azonosulsz velük??? Fassbender jó színész,a legtöbb szerepében bírom az arcát, de utáltam a Prometheusban és utáltam a Covenantban is. A Bishopot alakító Lance Henriksen magasan jobb volt androidként is meg emberként is az Alien vs. Predatorban.
Lehet mosdatni az öreg Scottot, de szerintem nem érdemes. Egy perverz gyökér akit maga alá temetnek a saját feldolgozatlan fóbiái.

Chief Brody · https://chiefbrody.blog.hu/ 2017.06.26. 11:03:29

@Macropus Rufus:
Talán némileg figyelmetlenül olvastad a posztot, a védőruha nélküli kiszállásról egy egész bekezdés szól. A fosszília / fosszilizálódás pedig éppen hogy a tudományos szóhasználat, nincs benne semmi spongyaság (egy sz-szel írni viszont nem jó).

Chief Brody · https://chiefbrody.blog.hu/ 2017.06.26. 11:19:39

@Lady Scarlett:
Kedves Lady! Ha belenézel a blogomba, láthatod, hogy a régi Alien-filmeknek (és főleg az első résznek) nálam nagyobb rajongóját nehéz elképzelni. De igenis egyetértek a "perverz gyökérrel" abban, hogy van élet az Alien-sagában az első két részen túl is. Én egyetlen silány fércmunkát sem tudok a sorozatban, a 3. és 4. résznek is megvan a megérdemelt helye, és nekem tetszik, hogy a Prometheus-szal új irányt vett a franchise. Nagyon nem szerettem volna, ha szimplám tökös szórakoztatás lett volna az új filmek célja, arra elég sok példa akad a mozikban. Megértem, hogy sokan az Aliens akcióját várják vissza a sorozattól, én csak a saját nevemben tudom azt mondani, hogy a Prometheus-Covenant irány annak ellenére bejött, hogy messze nem tökéletes egyik új film sem.

chrisred 2017.06.26. 11:33:16

@Chief Brody: Az igazság, hogy az Alien Ripley nélkül olyan, mint a Terminator időutazó Schwarzenegger nélkül. Szerintem a sztori szempontjából teljesen érdektelen kérdés, hogy honnan jönnek az alienek, vagy hogyan nyeri meg John Connor a háborút.

flydomi 2017.06.26. 11:38:52

@Lady Scarlett:

Szerintem azért a 3-ik rész is jó volt,nem volt vele baj.Egyáltalán nem volt férc munka.
A 4-ik részt meg olvasd el könyvben.A történet lényegét a film nem tudta,nem tudja átadni.mivel inkább a xenok "társadalmi" életét mutatja be,ahogyan műkődnek-élnek-léteznek,amit képtelenség filmben átültetni.Persze,baromság volt,hogy egy hibrid alien kölyök is szerepel benne.De a filmben jól mutat,ahogy sóvárog Ripley "anyuci" után.Az a rész átjött,ahozz képest,hogy műanyag bábukkal dolgoztak.

dartonita 2017.06.26. 11:47:08

Márpedig az alieneket akkor is a predatorok hozták létre, ezt mindenki tudja!
Na jó, viccet félretéve, nekem legalábbis ez a koncepció jobban bejön. A Prometheus és a Covenant pedig egészen jó és komoly sci-fi volna, ha semmi köze nem lenne az Alien-világhoz. De így az egész film alatt az járt az eszemben, hogy a buta és erős kisgyerek mindenáron megpróbálja belenyomni a kör alaprajzú hasábot a háromszög alakú lyukba, nem baj hogy nem odavaló. Sajnálom, de én úgy érzem, hogy ez az új koncepció alapjaiban rúgja fel és tapossa laposra az eddig kialakult Alien-világképet.

Chief Brody · https://chiefbrody.blog.hu/ 2017.06.26. 11:47:26

@chrisred:
Nekem azért nem érdektelen a kérdés, mert az első film egyik legjobb összetevője az volt, hogy az idegen tényleg IDEGEN volt, titokzatos és minden szempontból ismeretlen, az eredete teljesen homályba veszett. Én szeretném, ha ez így is maradna, és végül kiderülne, hogy a Tervezők is csak "összeakadtak" a fajjal, és kísérletezni kezdtek vele (ugyanúgy, ahogy a Weyland-Yutani a kezdetektől szerette volna).

chrisred 2017.06.26. 12:26:31

@Chief Brody: Nekem meg az tetszett volna igazán, ha a Tervezők egész civilizációjából annyi maradt volna meg, amit az első részben megtaláltak: a rejtélyes űrhajó a bazi nagy csontvázzal az ülésben. Pont az tette lidércessé és felejthetetlenné, hogy semmihez se tudtuk kötni. Minél több derül ki róluk, annál közhelyesebb és unalmasabb.

☉ ☾ 2017.06.26. 12:54:32

Ennek a filmsorozatnak az alapfelállása a külső világtól, az ismeretlen élőlényektől való félelem, és az ezektől való menekülés, az irracionális döntések meghozatala mellett a tehetetlenség leküzdése, és a hősként való menekülés győzelme. Mindez annyira korlátolt lehetőségeket nyújt, hogy az első két film ki is merítette az alapkombinációkat.

Ez ennyi volt, kár sajnálni. Egyszerű pszichológiailag jól tesztelt tény, hogy az egyszer már tárgyiasult félelem másodszor már nem lesz olyan erős, magyarán az Alien szörnyei már nem is annyira szörnyűek ma már, mert tudjuk mire számíthatunk. A többi csak lila mese.

Chief Brody · https://chiefbrody.blog.hu/ 2017.06.26. 12:58:05

@chrisred:
Egy malomban őrlünk, szerintem is ez lett volna a legjobb megoldás. Viszont úgy vagyok vele, hogy ha már más irányba ment el a Prometheus és a Covenant, akkor befogadom a történet ilyetén alakulását, és a filmeket a tagadhatatlanul létező egyéb értékeik alapján ítélem meg, kissé nyitottabban. Nem akarom az új filmeket görcsösen szeretni csak azért, mert az Alien-széria tagjai és Ridley Scott rendezte őket, de szerencsére az én ízlésemmel találkoztak. Sajnos tudom, hogy olyan már sohasem lesz, mint amikor tinédzserkorom egyik felejthetetlen estéjén kijöttem a moziból a Nyolcadik utas megnézése után, teljesen elkábulva az élménytől.

Chief Brody · https://chiefbrody.blog.hu/ 2017.06.26. 13:08:47

@☉ ☾:
Majdnem szó szerint leírtad, amit Ridley Scott mondott arról, hogy miért nem hajlandó "hagyományos" alien-filmet csinálni.

Arte Peritus 2017.06.26. 13:32:16

A Covenant egy nagyon középszerű alkotás. Alig 6.5 pontot ér csupán. (Az IMDb -n is csak 6.8 pontnál jár.) Kevés fantázia, kreativitás és ötletesség mérsékelt látványvilággal és átlagos rendezéssel. De talán a folytatás jobb lesz.

2017.06.26. 13:36:36

Rég rossz, ha egy összedobott regény kell a film megmagyarázásához.

megamedve 2017.06.26. 13:42:40

A filmből hiányzott a zizi, az izgalom. Kiszámítható volt az egész. Ugyanakkor tele volt gagyiságokkal, amatőr történet, s ráadásul ennek a végén győzött a rosszfiú. Ez lesz az az Alien film, amit valószínűleg nem nézek meg többször.

☉ ☾ 2017.06.26. 14:26:29

Ebben a filmben tényleg nincsen rendes színészi játék, értelmes párbeszédek, jól felépített szerepek, világos célok, csak statiszták. Ridley Scott idős korára teljesen belebukott a színészvezetés alapvető kihívásaiba - mint egy kezdő filmes, aki beleképzel a filmbe olyan dolgokat, amiket be sem mutat. Suta az egész, hiányzik belőle a filmkészítés szenvedélye.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.06.26. 15:11:29

@csokidani: A lezuhant, felzuhant kérdés gondolom szinkronos vetítésen jött össze, angol nyelvterületen a repülőgépek baleseténél is a crash szót használják, aminek nincs köze a zuhanáshoz, eséshez. Ha megnézed a kategóriákat, akkor ott van pl. a CFIT amikor irányított repülés közben nekivezetik a gépet a terepnek. Pl. mert a gép nem emelkedik eléggé, navigációs hiba, stb. miatt. A nyomok viszont a baleset típusát is elárulják, jó eséllyel egy kisebb sebességű, kisebb energiájú becsapódás, nem az "égből lepottyanó űrhajó". A biztosan túlélhető becsapódás megtervezett csapda is lehet. A vészjelzés mellé kell valamilyen roncs is probléma megoldása. Megjegyzem a CFIT esetekre is rámondja a magyar, hogy lezuhant, akkor is, ha egy emelkedő gép ütközik neki egy emelkedőnek és lendületből még feljebb is jutnak a roncsok.

Void Bunkoid 2017.06.26. 15:44:45

@Macropus Rufus: igazából már Cameron Aliensében is szerettek négy lábon közlekedni, ha gyorsan akartak menni, meg ott is plafonon kapaszkodtak, meg ugrabugráltak.

Sőt, a Covenant hangáros jelenetében, amikor ugye becsalják a dögöt mindenféle folyosólezárogatással (amit a jó öreg Alien 3-ból ollózott ki Scott), és megjelenik az amúgy borzalmasan Nostromo-feelingű hangár ajtajában két lábon, kurva lassan, gonoszan beóvakodva, na az azért nagyon nyolcadik utas volt :)

Macropus Rufus 2017.06.26. 16:23:21

@flydomi: "Ezt a poszt író logikusan leírta,hogy miért is nem "védő" ruhában másztak ki-le a bolygóra.Csak azért is előjössz ezzel,ami értelmetlen.Talán a lelki világod miatt teszed,mert így megnyugszik." Tehát a poszter logikusan leírja akkor elfogadható a dolog. Értem.
De ettől a tény még az marad: ismeretlen világba lépnek ki védő cucc nélkül. Beszopták. Ilyet soha érted soha nem tenne egy expedíció idegen közegben. Van oxigén király. Mellette meg 245346 baci ami azonnal megöli az embert. De van oxigén ezért már minden okés. Gondolom te sem tennéd ezt meg ha ilyen helyzetbe kerülnél. Ha még is: akkor meg is érdemelnéd a következményét.
Gondolom azt tudod, hogy a spanyol hódítók milyen nyavajákat vittek be Amerikába... ott is a gond az izoláció hiánya volt. De folytathatom: felvittek egy ismeretlen kórral fertőzött embert a hajóra. Már 150-200 évvel ez előtt is, ha egy nyavaja felütötte a fejét a hajón az hónapokra karanténba maradt kint a nyílt vízen. Itt a karantént a hajón kívül kellett volna felállítani és nem a hajóban. De gondolom ezt is meg tudja magyarázni a poszter. A film pontosan olyan mint a Prometheus: látvány korrekt a sztori halott.

".Talán a lelki világod miatt teszed,mert így megnyugszik."
a személyeskedés a vita közben egy 9-10 éves gyerek (vagy annak a szintjén lévő felnőtt) sajátossága,
ha elfogynak az érvei. Nem kellene ezt. Ez csak egy film.

Macropus Rufus 2017.06.26. 16:38:42

@Chief Brody: olvastam (bár tényleg felületesen). Az, hogy nem talált patogént dolgokat igazából annyit jelentett, hogy az űrhajó közvetlen környezetében nincs semmi. Mást nem, mert nem létezik, hogy olyan messzire kiterjedt a vizsgálat ameddig elmentek. És ugye be is jött: levehetik a cuccost mert nincs semmi, aztán még is csak volt. Akár hogyan is, felelőtlenség volt és egy kutató csapat ilyet nem tehet. Pl. ha lettek volna olyan blökik (vagy hogyan hívták a Prometheus 1 ben a felderítő robotokat) akkor mindjárt jobban festene a dolog. Azok körbenézik az űrhajó x km-es körzetét és ha ők sem találnak semmit akkor mehet a buli, bár még így is fent állhat a fertőzés veszélye, mivel a technika csak olyan dolgot tud elemezni amit már ismerünk. Egy ismeretlen mikrobáról nem tudja eldönteni, hogy az ártalmas vagy sem. Ahhoz tényleg hossza elemzés kellene. És ezek a robotok mindig pár km-rel a csapat előtt járnak és elemeznek.

Fosszilizálódás: ez mondjuk a 8. utasban is marhaság, mert székben ülve nem szokás megkövülni, de inkább arra gondoltak, hogy baromi öreg, lévén a fosszíliák nem 20 év alatt alakulnak ki. Szóval az az űrhajó jóval a Prometheus elött került oda, sőt akár az is lehet, hogy az emberiség hajnalán. (mondjuk ez jobban passzolna abba a képbe, hogy ezek a fehér óriások hoztak létre minket.)

Macropus Rufus 2017.06.26. 16:39:44

@Void Bunkoid: jogos. Tényleg. A légkörfeldogozóban pl.
De a Prometheusban konkrétan olyan volt mint egy rusnya kutya. Akár csak a 3. részben.

Chief Brody · https://chiefbrody.blog.hu/ 2017.06.26. 17:39:30

@Macropus Rufus:
Pontosan, a Nostromo űrhajósai is azt feltételezik, hogy a Derelict akár már évmilliók óta ott állhat.
De ha a filmkészítők nagyon összhangba akarják hozni a sztorit, majd kitalálnak valami spéci biológiai vagy kémiai folyamatot, ami ilyenné változtatta 18 év alatt a testet, pontosabban a szkafandert. S. D Perry a The Weyland-Yutani Report című könyvében ezt azzal intézi el, hogy a Nostromo legénysége nem vizsgálta meg belülről a maradványokat, ezért a szokatlan űrruhát összetévesztették egy idegen lény fiziognómiájával.

Picit visszatérve a védőruha hiányára: a lényeg végső soron persze az, hogy az embereknek meg KELL fertőződniük a sztori előmozdítása miatt. Az Alien és az Aliens szereplői is elkövetnek hasonlóan butának tűnő hibákat a dramaturgia miatt, de ez semmit nem von le a filmek értékéből, ezek hajtják előre a cselekményt.

chrisred 2017.06.27. 05:24:29

@Chief Brody: "Az Alien és az Aliens szereplői is elkövetnek hasonlóan butának tűnő hibákat a dramaturgia miatt,..."

Ami mondjuk egy üzemanyagszállító űrhajó legénységétől inkább elfogadható, mint egy harci bevetésen lévő katonai egységtől.

chrisred 2017.06.27. 05:40:51

"Az első a "vészjósló adást követve elmegyünk egy ismeretlen bolygóra" komponens."

Azért számomra jelentős különbség, hogy az Alienben a szabályzat írta elő az értelmes lényektől származó jelek megvizsgálását, míg a Covenantben teljesen a hasukra ütve döntöttek az útirány megváltoztatásáról.

Chief Brody · https://chiefbrody.blog.hu/ 2017.06.27. 08:52:31

@chrisred:

"Azért számomra jelentős különbség, hogy az Alienben a szabályzat írta elő az értelmes lényektől származó jelek megvizsgálását, míg a Covenantben teljesen a hasukra ütve döntöttek az útirány megváltoztatásáról. "

Nem is állítottam, hogy mindkét filmben ugyanaz volt a motiváció, csak a tényre mutattam rá, hogy mindkét legénység ugyanazt csinálta.

"Ami mondjuk egy üzemanyagszállító űrhajó legénységétől inkább elfogadható, mint egy harci bevetésen lévő katonai egységtől. "

Bizony, pedig a tengerészgyalogosok is műveltek marhaságokat. Például: Hadley's Hope-on talált nyomok, feljegyzések, a sztázis-csövekben lévő arctámadók alapján egyértelművé vált, hogy Ripley igazat mondott az idegen kapcsán. Ennek ellenére nem hívják vissza a szakaszt az atmoszféra-processzorból még akkor sem, amikor kiderül, hogy nem használhatnak lőfegyvert. Gyakorlatilag vágóhídra küldik őket, ahelyett hogy egy egyszerű, manapság is létező felderítő robottal vagy akár Bishoppal felderítenék a terepet. Vagy: a leszállóhajó ellenséges terepen nyitott ajtókkal "parkol". Vagy: a nyomok alapján a településen már korábban tűzharc folyt, tehát az idegenek be tudtak oda hatolni. Ennek ellenére a katonák betelepülnek oda, ahelyett, hogy a jól védhető és mobil leszállóhajón és/vagy az APC-n maradnának, onnan indítva bármilyen műveletet.

Treff Bubi 2017.06.27. 09:23:57

@Macropus Rufus: "De a Prometheusban konkrétan olyan volt mint egy rusnya kutya. Akár csak a 3. részben." - A 3. rész mentségére, ott tényleg a börtön közös kutyájából jött elő a lény, és annak a vonásait örökölte meg.

csokidani 2017.06.27. 11:36:08

@Chief Brody: igazad lehet a le (fel) zuhanással kapcsolatban, az elkerülte a figyelmemet h a fák meddig voltak lenyírva; ám hogy a dokkolóból hogy került oda...

Chief Brody · https://chiefbrody.blog.hu/ 2017.06.27. 11:51:12

@csokidani:
Öt elmélet:
- a helyi "légvédelemnek" az utolsó pillanatban sikerült még rálőni a hajóra, miután rájöttek, hogy valaki fekete ragacsot dobál rájuk
- ahogy itt a kommentekben valaki már utalt is rá, David szándékosan tette így le a hajót, a rádióadást kiegészítendő csalogatóként gyanútlan űrhajósok számára (ennek mondjuk akkor lenne értelme, ha a hajóban el is helyezett volna csapdákat, például tojásokat)
- Dr. Shaw a további bombázást megakadályozandó megkaparintotta a kormányt, vagy dulakodni kezdett Daviddel, és ez lett belőle
- valamilyen nyakatekert magyarázat okán a két űrhajó nem ugyanaz
- a filmesek elcseszték, és nem vettek észre egy ilyen baromi nagy bakit

csokidani 2017.06.27. 12:36:29

@Chief Brody: reméljük nem az utolsó verzió, de sztem mindenkinek ez ugrik be elsőnek, szval nehéz lesz utólag helyrehozni :)

-Britpopper- · http://focker.blog.hu 2017.06.27. 14:20:37

Én kifejezetten várom a bővített változatot a filmből, remélem a kimaradt jelenetek ez esetben is annyira fontosak lesznek mint a Prometheusnál. Egyébként utóbbiból jelent meg japán nyelven novellizáció? Na, ezt speciel nem is tudtam! Pedig a Prometheus hatalmas kedvencem mind a mai napig, évente újranézem, ahogy az 1979-es Nyolcadik utas: a Halál-t is. A többi film viszont nekem már nem igazán jött be, a második - akciódúsabb - részt még szívesen néztem, a harmadik is amolyan "szódával elmegy" -féle volt, de a negyedik már kifejezetten nem tetszett, a gyalázatos AvP filmekről már nem is szólva. Ellenben az Alien Isolation számomra instant remekmű lett, sőt, 2014 egyik legjobb videojátéka.

Klassz ez az oldal hogy ennyire mélyen boncolgatja az Alien filmeket / univerzumot, sehol máshol nem térnek ki rá ennyire részletekbe menően, ennyire aprólékosan. Respect !

Chief Brody · https://chiefbrody.blog.hu/ 2017.06.27. 17:32:29

@-Britpopper-:
A japán Prometheus regény szerzőiként Jon Spaihts és Damon Lindelof, a film írói vannak feltüntetve, szóval élek a gyanúperrel, hogy az csak a forgatókönyv nyomtatott változata. Ellenőrizni sajnos akkor sem tudnám, ha beleolvasnék :) Hátha egyszer Fostert felkérik, hogy írja meg...

Nagyon örülök, amikor valaki az első részt jelöli meg kedvenceként az Alien-sagából, mivel jómagam utolérhetetlen és időtálló remekműnek tartom. Összességében pedig azt kell, hogy mondjam, hogy a 6 filmből a Ridley Scott által rendezett hármat tartom a legjobbnak. Én is remélem, hogy a Covenantból lesz Director's Cut, elvégre tulajdonképpen Ridley találta föl a rendezői vátozatot, néhány filmjét gyökeresen meg is változtatta a későbbi verzió (Legenda, Mennyei királyság).

Az Isolation-ben leginkább a Nostromo-legénységes két kiegészítő tetszett (naná :)), meg az, hogy az alapjáték is kapcsolódik az eredeti történethez, bele is tartozik a hivatalos kánonba. Plusz az első Alien stílusát idéző helyszínek, szkafanderek, hangok, zenék, valódi mennyország egy rajongónak!

A dicséretet nagyon köszi!

Lady Scarlett 2017.07.09. 16:03:40

@flydomi: Köszi, olvastam a könyvet és az Alien Quadrology is megvan, meg az összes rendezői változat is.
Még az Alien vs Predator is megvan, 1-2 annak ellenére is hogy pokoli bárgyú az egész, a kis predalient még bírtam is egy darabig.
A helyzet az, hogy nem érdekelnek az utólag kiadott magyarázó könyvek. Az érdekel, hogyha James Cameron képes volt egy olyan történet lerakására ami nemcsak hogy követte az első részt, hozzá is adott, élményben, látványban, izgalomban és minden egyéb dologban, akkor a többiek mi a fenének nem követik ezt ? Lehet visszafelé lépkedni de csak akkor ha már akkor totál más irányt veszel fel és hátat fordítasz mindennek. Az Alien 3. része visszalépett de hátat fordítani nem mert. A 4. rész már azt se tudta mi fenéről szóljon. Kicsit mindenről, meg még azon is túl. A Prometheus egy baromság. Vacak színészek és akik alapjában véve jó színészek, még azok is a lehető legszarabb dolgot hozták magukból. Theron kritikán aluli, Fassbender minden csak nem kedvelhető, (szerintem egy végtelenül utálatos robot, amiből sugárzik a felsőbbrendűség...broáf) Pierce egy vicc, szó szerint --inkább belőle kellett volna Alient csinálni, 40 kiló vasággyal együtt. Mint egy vizihulla úgy néz ki, borzalom. Noomi Rapace , ki a fene találta ezt a tehetségtelen senkit és miért, könyörgöm, miért lett belőle főszereplő ebben a filmben?! Az Alien vs Predator 1 részében játszó színésznő Sanaa Lathan, aki szintén egy utolsó utáni senki, na benne több karizma van, mint Rapace kisasszonyban! Rapace nézhetetlen és még finom vagyok. De a teljes színészgárda...valahogy mintha senki nem találta volna meg a karaktert amit alakít. Nézd meg az Alienst. Minden egyes karakter a helyén van. Minden színész tudja ki ő mi ő, mit alakít, miért reagál a helyzetekre úgy ahogy. Ki van dolgozva minden. Az egész csapat kurva jó! A színészek a lényeg, ember, rajtuk keresztül jön át a sztori! Az Alien 4-ben jók voltak a színészek. A sztori összecsapott, de a színészek nagyon jók. A csempészek is - kivéve Winona Rydert - és az állomáson dolgozók is. Weaver is jót alakít ebben is, de nekem valahogy nem veszi be a gyomrom ezt a részt sem. Nálam a sztori befulladt az Aliensnél. Convenant...számomra annyira nevetséges és bárgyú az egész, hogy nem is részletezem, de a színészek is csapnivalóak, legfőképp a pocokarcú Waterson. Nem értem, hogy miért ő lett a főszereplő. Megint. Minél ostobább és jellegtelenebbül néz ki valaki annál jobban rágerjed Scott?! Nem értem a castingot! Nem tud színészkedni, nem képes egyetlen értelmes reakcióra sem! Ahogy már a Prometheusban is folyton az motoszkált bennem a film alatt, hogy de miért így viselkedik, miért teszi ezt, hogy a Covenantban is állandóan az a kérdés volt bennem, hogy de miért csinálják ezt?! Olyan logikátlan az egész, hogy az valami botrány. Na most jól kidühöngtem magam. Mindegy, nem személyes, csak feldühít ha egy jó sztorit ennyire elcsesznek és milliárdokat söpörnek be vele. Cameront lehet kritizálni, az Avatar nekem tetszett. Lekötött, nem villogott a fejemben egyszer sem, hogy de miért viselkedik úgy a karakter ahogy. Ok-okozati összefüggések világosak és követhetőek voltak. Scottnál semminek nincs értelme. Az Alien csak véletlenül sikerült neki.

Frederick 2018.04.13. 20:25:31

@Lady Scarlett:

"Noomi Rapace , ki a fene találta ezt a tehetségtelen senkit és miért, könyörgöm, miért lett belőle főszereplő ebben a filmben?! "

Noomi Rapace a Tetovált lány-trilógiával robbant be, mint "tehetséges színésznő". Ami szerintem egy elég borzalmas politikai thriller volt, de mindegy. Nálam az Élesítve c. film mutatta be kiválóan, mennyire középszer alatti a hölgy színészet terén.
süti beállítások módosítása