Az Alien: Covenant minden idők második legjobb Alien-filmje

2017. május 22. - Chief Brody

FIGYELEM, KOMOLY SPOILER-VESZÉLY!

Nos igen, az a véleményem, hogy a minden idők legjobb sci-fi horrorjából, az 1979-es Alien – A nyolcadik utas: a Halál-ból kiinduló, immár nyolc filmből álló Alien-franchise második legjobban sikerült darabja az Alien: Covenant. Mint ebből a posztból is látszik, az első Alien-film és Ridley Scott fanatikus rajongója vagyok; nem téved, aki elfogultsággal vádol, de éppen arra szolgál ez az írás, hogy álláspontomat érvekkel és némi szubjektív fejtegetéssel alá is támasszam.

acposter1.jpg

A poszt címével két tábor előtt biztosan meglengettem a vörös zászlót: ők a múlt században készült folytatások, de különösan az Aliens hívei, illetve mindazok, akik fanyalogtak a Covenant láttán. Azonnal leszögezném tehát, hogy az eredeti Alien-tetralógia mind a négy része a szívem csücske, a 80-as évek óta szeretem őket és meglehetősen sokat tudok róluk, a 2000-es évek közepén elég nagy energiát fektettem egy magyar nyelvű Alien-adatbázis létrehozásába. Az AvP filmekre túl sok szót nem szeretnék pazarolni, a Prometheus kapcsán pedig a pozitív reakciók voltak nálam túlsúlyban. Ugyanakkor a Nyolcadik utas az örök szerelem, és úgy érzem, hogy Sir Ridley Scottól és alkotótársaitól most kaptam egy olyan előzményfilmet, ami ugyan nem éri el a 38 évvel ezelőtti remekmű kultikus magasságait, de büszkén beállhat másodikként a sorba.

NAGY ELŐDÖK NYOMÁBAN

Tetszési indexem alakulásában nagy szerepet játszott, hogy a Covenant bátran, tisztelettel, de ízlésesen merít a széria második, harmadik és negyedik részéből, illetve a Prometheus-ból, tökéletesen kielégítve ezzel a magamfajta megrögzött „geek”-eket, mégsem válva olcsó utánzattá. Úgy gondolom, hogy a film remek elegye a Prometheus továbbgondolásának és a Nyolcadik utas előzményének, ezzel javítva a 2012-es film sokak által nem szeretett „alientelenségét”. Amellett, hogy számos régi és új kreatúrát láthatunk a vásznon (szerintem a zseniális H. R. Giger nem forog a sírjában, méltóan bántak örökségével), befogadhatóbbá válik az első film Space Jockey fajának Tervezőkké avanzsálása is. Külön öröm, hogy az emberiség eredettörténete itt már nem kap hangsúlyt, David őrülete folytán mégis megmarad témaként a félrecsúszott teremtés, a felelőtlen biológiai kísérletezés kérdése. Mindez persze részint rajongói nyomásra alakult így, akik kevesebb filozófiát és több dupla állkapcsot akartak a Prometheus után. Megkapták, de a balansz megmaradt a régi filmek rettegős-ijesztgetős akció-horrorja és a Prometheus epikus, nagyban gondolkodó megközelítése között.

Lehetetlen felsorolni – és nem is ez a poszt célja – mindazt a kisebb-nagyobb kikacsintást a széria korábbi darabjai felé, melyek szinte egyfolytában melengetik az egyszeri rajongó szívét. Már a felütés (egy titokzatos adás kivizsgálása céljából megszakítjuk az utunkat és leszállunk egy ismeretlen bolygóra) is az Alien-t idézi, de ott van például az Aliens-ből a tengerészgyalogosok rázós leszállásának ikerjelenete, az Alien 4 hátborzongató Ripley-klónjainak felidézése, a vízivó asztali játékmadár felbukkanása (az első film után megjelent az Alien 3-ban és az első AvP-ben is), vagy akár az alien szemszögéből mutatott látvány átvétele a Végső megoldás-ból. A rengeteg múltidéző történeti- és látványelem mellett akár olyan apróságnak is örülhetünk, hogy a nyitó film Dallas kapitánya után a Covenant űrhajó első embere is amerikai helységnevet kapott (Tennessee). Arról nem is beszélve, hogy az alien világűrbe taszítása a filmek klimaxában szinte már kötelező elem (habár az űrt egyszer-egyszer folyékony ólommal teli tartály vagy az óceán helyettesíti).

acposter3.jpg

Érdekes adalék, hogy a Prometheus és a Covenant történései között (a hivatalos Alien-idővonal szerint 2099-ben) a Weyland Corporation egyesült régi japán riválisával, így az új filmben immár a sorozat legendás megavállalata, a Weyland-Yutani tulajdonában áll a címbéli űrhajó.

VÉR, VERÍTÉK ÉS KÖNNYEK

Az illetékes amerikai bizottság (MPAA) R besorolást adott a filmnek (17 éven aluliak csak felnőtt kíséretével) „sci-fi erőszak, véres képsorok, nyelvezet és némi szexualitás/meztelenség” miatt. Scott szerencsére nem kötött kompromisszumot, a Covenant a franchise eddigi legvéresebb, legerőszakosabb jeleneteit tartalmazza kendőzetlenül, brutális „születéseknek” lehetünk szemtanúi. A bolygóra érkező legénység első tagjainak megfertőződése után játszódó jelenetek hihetetlen módon intenzívek, egyben sokkolóak és izgalmasak, a leszállóhajó orvosi szobájában vagy a magas fűben életre kelő rémálom bizony durva karfaszorongatásra készteti a nézőt.

Igazi horrorról van tehát szó, a film hangulata ráadásul végig jó értelemben vett módon komor és sötét tónusú, a barlangszerű díszletek az Alien 3 börtön-kazamatáit idézik. És ha már a Végső megoldás-nál tartunk, a sorozat eddigi legpesszimistább befejezésű darabja mellé bátran besorakozhat a Covenant legcsekélyebb mértékben sem happy lezárása is.

Az ausztrál Jed Kurzel kísérőzenéje nemes egyszerűséggel zseniális. A szó szerint zsigerekig hatoló zörejek és mély hangok, ritmikus lüktetések a végletekig képesek fokozni a jelenetek feszültségét, amikor pedig Kurzel megidézi Jerry Goldsmith első filmhez írt klasszikus fuvola-futamait és Nostromo-témáját, vagy éppen Marc Streitenfeld Prometheus-muzsikáját, a hálás rajongónak libabőrös lesz a karja.

ÉN, A ROBOT

A „bekattant robot” örök sci-fi témája az 1979-es film Ash-e után ismét központi szerepet kap, sőt mi több, David funkciózavara válik nemhogy a Covenant, de az egész széria történetvezetésének mozgatórugójává. Nem állítom, hogy könnyen megbarátkoztam azzal a gondolattal, hogy a lassan 40 éve megismert és megszokott alien „fajt” (ha lehet így mondani) – a Tervezők alapanyagait felhasználva és munkájukat tovább fejlesztve – voltaképpen egy ember alkotta szintetikus személy hozta létre. Ezzel végleg elveszett az a misztikum, melynek alapján a világűr egy távoli szegletéből származó, az emberiséggel véletlenül összeakadó, titokzatos és minden képzeletet felülmúlóan pusztító lényként gondolhattunk a xenomorphra. Azt azonban ne feledjük, hogy Ridley Scott már a kezdetekben is elszabadult biológiai fegyverként gondolt az idegenre, ahogy azt az 1979-ben megjelent The Book of Alien-ben kifejtette.

acposter2.jpg

Egyszóval ha elfogadjuk David „isteni” közreműködését, egy valóban érdekes és továbbgondolásra érdemes koncepciót kapunk. Ash, a Hyperdine Systems 120-A/2 típusú android annak idején a Társaság 937-es különleges utasítását követve, tehát emberi parancsra fordult szembe társaival, megszegve ezzel minden ember alkotta mesterséges teremtmény legfontosabb parancsát; Asimov első robotika-törvényével szólva: „A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben, vagy tétlenül tűrnie, hogy emberi lény bármilyen kárt szenvedjen.” David ellenben valamiféle zavaros filozófiát követve, a teremtő és teremtménye kapcsolatát mindkét oldalról átélve, szinte vallásos megszállottsággal felvértezve vetette bele magát a tökéletes pusztító lények életre hívásába és minden keze közé kerülő ember kísérleti nyúllá változtatásába (emlékezhetünk rá, hogy ebbéli ténykedését már a Prometheus-ban elkezdte). Nyilvánvalóan mindkét szintetikus eleve instabil volt, mondhatnánk, gyártási hibás. A korábbi filmek egyetlen igazán „jó” robotja Bishop, hiszen a Feltámad a Halál Call-ja is szenvedett egyfajta zavaros küldetéstudattól.  Még a tökéletesített Walter esetében is gyakran az volt az érzésem, hogy ha David elég időt kapott volna hozzá, képes lett volna átcsábítani „testvérét” a sötét oldalra.

Ash váratlan „coming out”-ja az Alien-ben nem csak sokkoló meglepetés volt, hanem új szintre emelte a film háttérsztoriját: megjelent egy újabb sci-fi alapvetés, a gonosz óriásvállalat gátlástalan mesterkedése. David még erre is mérföldekkel rávert paradigma-váltás tekintetében, hiszen ő vált AZ alien atyjává. A Covenant után bátran kijelenthetjük, hogy a mesterséges intelligenciával rendelkező androidok majdhogynem ugyanolyan fontos szerepet töltenek be a franchise-ban, mint maguk az idegenek.

Michael Fassbender oly sokat dicsért játéka valóban unikum, ráadásul az utóbbi idők egyik legeltaláltabb magyar hangjának tartom Viczián Ottót David/Walter szinkronjaként.

A robotos alcím végén szeretném felhívni a figyelmet néhány kritikus óriási tévedésére. Több helyen is olvastam, hogy a robottestvérek cseréje a film végén túl nyilvánvaló és könnyen kitalálható. Jómagam biztos vagyok benne, hogy az alkotók egy percig sem nézték hülyének a nézőket, és pontosan tudták – sőt számos jel alapján szándékosan alakították úgy –, hogy tisztában legyünk David trükkjével, ugyanakkor elég intelligensnek tartottak minket ahhoz, hogy ne mutassák direktben a két android párharcának végkifejletét. Hitchcock asztal alá dugott időzített bombájának példájára a helyzet feszültsége éppen abból adódik, hogy a néző azon izgul, vajon időben felismeri-e Daniels a halálos veszélyt. Ha gyermeki énünk felülkerekedne, kétségbe esve ordítanánk a vászon felé: „Vigyáááz, ő nem Walter!!”

HOGYAN TOVÁBB?

Mi lesz a Covenant és legénysége sorsa? Vajon Walter működőképes maradt? A film poszterének hátterében tényleg egy királynő fejpáncélja látható, és ha igen, mi ennek a jelentősége? Dr. Shaw kinyírását ugyanolyan hibának tartják majd a sorozat rajongói, mint az Alien 3 elején Hicks és Newt halálát? És legfőképpen: hogyan válik teljessé a kör, az idegen tojásokkal teli Tervező-űrhajó mi módon kerül az LV-426-ra, hogy a Nostromo utasai rátaláljanak? Izgalmas kérdések, melyek miatt erősen remélem, hogy az Alien: Covenant eléggé rentábilis lesz ahhoz, hogy a 20th Century Fox ismét zöld utat és szabad kezet adjon Sir Ridleynek...

A bejegyzés trackback címe:

http://chiefbrody.blog.hu/api/trackback/id/tr10012532921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

wolruf 2017.05.23. 16:24:42

Ugyanazt a filmet láttuk? :(

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2017.05.23. 16:57:42

Élveztem a filmet a moziban, de a végére egy kicsit elöntött a negatív élmény.

A Prometheus korrekt folytatása, de a két nagy mű (Alien és Aliens) első és második helye egy pillanatra sem volt veszélyben. Én a Prometheust eddig harmadik helyre tettem, ez most beelőzte de nem sokkal.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2017.05.23. 17:16:08

mindenki tudja hogy az aliens a legjobb, aki szerint nem, az troll!!!

XD

weirdo 2017.05.23. 17:51:02

Ember, láttad a filmet????

adt 2017.05.23. 18:42:47

Szerintem meg nem igy van. Egy nagyon gyenge film lett, abszolut hiteltelen kozepszeru szineszekkel, akiket a film vegeig keptelen voltam megkedvelni. A film meg nalam harom reszre osztodott. Az elso harmad egy kb 10-es skalan 5-os, ugyahogy elmegy, a kozepe 2-es, dog unalom, a vege meg egy max 7-es. Ez film egy nagyon gyenge, szajbaragos uncsi szar. A Prometheus ennel ezerszer utosebb volt es erdekfeszitobb. Eppen az jutott az eszembe hogy a kritikusok altal Alien koppintasnak becezett "Elet" cimu film ehhez kepest mekkorat utott. Jobb lenne ha Scott nem akarna tobb Alien filmet rendezni mert nem.nagyon megy neki. Egy pozitivuma volt a filmnek, jo a zeneje, mert az eredeti Jerry Goldsmith altal komponalt reszleteket tobbszor is hallani a filmben.

fmintdénes · fmintdenes.blog.hu 2017.05.23. 20:07:31

Hát sajnos egyet kell értenem az előttem szólókkal. Annak ellenére, hogy vannak érdekes felvetéseid, érzek nagyon nagy túlzásokat is. Én egy percig sem markoltam a karfát és nem éreztem azt, hogy mekkora nagy összefoglalása és tovább gondolása ez az Alien univerzumnak. Közhelyes magyarázatok vannak benne, csomó önismétléssel. De megértem hogy rajongóként te máshogy tekintesz erre. De akkor is, a második legjobbnak nevezni ? Azért az durva : )

Chief Brody 2017.05.23. 20:19:56

@adt:
Tiszteletben tartom a véleményed, köszönöm az érdemi hozzászólást, és örülök, hogy neked is tetszett annak idején a Prometheus. A Covenant nekem első látásra szerelem lett, ebben az évezredben készült filmmel ez nagyon-nagyon ritkán fordul elő nálam. Hogy Scottnak nem megy az Alien-film rendezés, az így talán elég furán hangzik, hiszen 3 próbálkozásából kettő neked is tetszett (legalábbis feltételezem, hogy a Prometheus mellett a 79-es elsőt is szereted). Kurzel zenéje valóban nagyon jó, érdemes külön is meghallgatni, a Goldsmith-idézetek nélkül is megállja a helyét.

Chief Brody 2017.05.23. 20:28:45

@fmintdénes:
Egy percig sem tagadom, hogy szubjektív és elfogult vagyok, sejtettem, hogy kapok majd rendesen a véleményem miatt. Nem úgy ültem be a moziba, hogy Scott+Alien csak tökéletes lehet, természetesen vannak hibái a filmnek, nem is éreztem olyan katarzist, mint tizenévesen a Nyolcadik utas mozibemutatója idején, de nagyon-nagyon tetszett a Covenant, megfogott a hangulata, és sokkal jobban visszarántott az Alien-univerzumba, mint az egyébként számomra szintén kedves Prometheus, vagy a béna AvP filmek.

Chief Brody 2017.05.23. 20:33:01

@Ződ2000:
A Te sorrendedet is tökéletesen el tudom fogadni, az Alien-Aliens-Covenant-Prometheus felállás teljesen rendben van :)

Leone_510 2017.05.23. 20:35:36

Prometheus egy nagy zűrzavar amiben képtelenség eldönteni mi a több a zűr vagy a zavar. David mint az alienek atyja a legrosszabb ami az alien világgal történhetett, bár egy letisztultabb nem annyira sokat markolni akaró prométeusz jól is felvezethette volna ezt a fordulatot. De így paródia és szembeköpés az egész. Egy 80 éves fószer némi hibbantsággal irigységgel és bizonyítási kényszerrel mert semmi színvonalasat nem csinált az utóbbi években és talán soha a szárnyas fejvadász kivételével, utálva a kereszténységet, közeledve a halálhoz csak ilyen filmet filmet képes kiadni a kezei közül (p1), szét kellett volna tépnie már a damien L. ostoba írását. Az alien egy ócska középszerű horror szerűség lett volna csak a 8. utasból is ha nincs benne a Xenomorf, a lényhez meg messze nincs köze scottnak, soha senki akkoriban és talán azóta sem volt képes ennyire beteg szörnyet teremteni ,ez volt a film sikere.
Úgy tűnik, és ezért tisztelem benned azt, hogy nem azért írsz szépeket mert premier előtti ingyen jegyet kaptál. :) Bár aki Ridley Scott fanatikus rajongója az úgysem tud objektív lenni. Így meg nem igazán lehet érdemben diskurálni. Nem? :)
Részben azért buknak sorban a hollywoodi folytatások mert már mindenki újat és FORDULATOT akar a filmekben , azokban is amikben semmi szükség rá. Az alien világát is ez tette tönkre mint sok más filmfolytatást.
Kb. azt hiszik, hogy egyszer elsült a 6. érzékben egy csavar és azóta mindenkinek mindenbe be kell ezt építeni, de nem tudom pontosan datálni. :)

fmintdénes · fmintdenes.blog.hu 2017.05.23. 20:59:28

@Chief Brody: Értelek. Nem is akarlak bántani. Csak én személy szerint piszkosul csalódott vagyok. Nekem bejött a Prometheus, meg tetszett a bátorsága, hogy nagy kérdéseket akar feszegetni. Szóval nagyon vártam a Covenantot, és mielőtt néztem olvastam pár lehúzós kritikát spoiler nélkül, és úgy voltam vele, hogy bakker nem baj, nekem tuti be fog jönni, mert a Prometheus nagyon igéretes felütés volt. És brutál nagy arculcsapás volt. A Prometheussal kurvára felsapnolt az öreg, aztán meg jött ez a kibaszott nagy arculcsapás. Főleg mikor láttam mennyivel intézte el a Tervezőket. És tudom, csak ismételgetem magamat, de egy újabb arcratapadással vagy hasból kirobbanással már engem nem igazán lehet levenni a lábamról. Én szerintem aki ezt akarja látni az nézze újra az Alien 1 - 2- 3 -4 -et. Abban meg tökéletesen egyet értünk, hogy az AvsP széria egy fostalicska volt. Amúgy téged mint rajongót kielégített ez az "ócska" magyarázat? Ez az egotrip, hogy tul. képp nincs olyan dolog még az univerzumba sem, amibe nincs benne közvettett módon az emberiség keze? Az elbaszott teretemés mindig az emberekhez kötődik?

Intercessor 2017.05.23. 20:59:53

Olyan ez a poszt, mint egy propaganda anyag a film népszerűsítésére. Jutalékot kapsz? :D

fmintdénes · fmintdenes.blog.hu 2017.05.23. 21:00:47

@Chief Brody: Egyébként meg, hogy valami jót is mondjak, az írásod stílusa meg az, hogy elgondolkodtál a filmben található szimbólumokon az tetszett, szóval foglak még olvasni ; )

Chief Brody 2017.05.23. 21:05:51

@Intercessor:
Sajnos nem, abszolút kívülálló vagyok (már ami a filmforgalmazást illeti). A poszt az őszinte véleményemet tükrözi.

Chief Brody 2017.05.23. 21:12:52

@fmintdénes:
Ki nem elégített, inkább elfogadtam, vagy befogadtam. Nekem is sokkal szimpatikusabb lenne, ha az idegenek eredete a homályba és a világűr mélységeibe veszne, és megmaradt volna titokzatosnak, az emberiségen kívül állónak. De ha már nem így alakult, ezzel nincs mit kezdenünk, a két új film más irányt vett. Én a Prometheus első megnézése után eléggé kibuktam attól, hogy belekeverték az egészbe az emberiség teremtéstörténetét, és hogy a kultikus Space Jockey csak egy szkafander. De azután megtanultam szeretni a Prometheus értékeit, a Covenant pedig meggyőzött arról, hogy ennek a koncepciónak is van létjogosultsága, és most már nagyon várom, hogy trilógiává bővüljön az új filmek sora.
A dicséretet köszönöm szépen :)

Lector Oris 2017.05.23. 21:58:50

Borzasztóan gyengére sikerült egy film. Sajnos nagyon lemarad a korábbi részektől. Épp most néztem: az IMDb -n az első 50 ezer szavazat után 6,9 ponton áll. De valójában inkább olyan 6 - 6,5 pontot ér egy 10-es skálán. Hogy mi a gond vele?

Az első 40 perc sekély, eseménytelen, a karaktereket nem mutatja be rendesen. Aztán jön a leszállás, majd a formabontóan új megközelítés: már elég ha valami por formájában szervezetbe jut a cucc, máris kifejlődik az új Alien a testben. Remek. De nagyon gyenge. A új xenomorfok emberszerű hibridek. Valódi Alien csak az utolsó 10 percben bukkan fel.

A szereplőkben nincs semmi markáns jellemvonás, enerváltak mind. Fassbender túltolja a droid megjelenítését és minden kockán ott van két szerepben is. Aztán kiderül: ő a főgonosz, a rejtélyes tettes, minden rossz okozója, ami nagyon megúszós dolog. Mondjuk kétségtelenül ez volt a legegyszerűbb. És Ridley Scott lassan már 80 éves, valószínűleg így volt neki kényelmesebb.

A szereplők gyengék, a konfliktus egy bites, a csattanó kiszámítható, a látvány higított. Véres jelenetek? Az Alien sorozat első 4 részében sokkal több volt belőlük. Nincs harc, nincs igazi csapatjáték, nincs igazi főhős, akinek szurkolhatunk. Max Katherina Waterston, de ő csak az utolsó 10 percre indul be.

A Covenant gyenge alkotás. A Prometheus sem sokkal erősebb, legalábbis látvány is akció szintjén, de ott legalább van sztori, fantázia, rejtély, és van vízió. Olyasmi ami elgondolkodtat és meglep. Ez a Covenantból teljesen hiányzik. Nálam 6 pontos.

Mr. Rick Blaine 2017.05.23. 22:03:08

@Chief Brody: A Cápa (Jaws) 1975-ös eredeti részében Martin Brody rendőrfőnököt emlegetik Chief Brodynak. A karakter megformálója: Roy Scheider. Tőle van a nick név ugye?

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2017.05.24. 01:19:00

most néztem meg. kb az sw7 szintjén álló szánalmas, buta film.
spoiler,
bakker ebben minden rossz volt, de az mindent vitt hogy simán leszedik az arctámadót, kis sebesüléssel :D

Chief Brody 2017.05.24. 08:50:52

@Mr. Rick Blaine:
Természetesen innen a nicknév, Martin Brody rendőrfőnökről van szó a Cápa első két részéből :)

Chief Brody 2017.05.24. 09:05:19

Tisztelt hozzászólók! Mivel a Covenant negatív kritikái jelentős többségében a történetet ekézik, azt azért még el szeretném mondani (nyilván az én hibám, hogy a posztban ezt nem jelenítettem meg), hogy számomra a filmekben elsősorban a hangulat, másodsorban a látvány, illetve régi filmek folytatásai (előzményei, rebootjai, stb) esetén a nosztalgia-faktor játssza a legnagyobb szerepet, márpedig mindhárom tekintetben igenis erős a Covenant. A Prometheus-Covenent sztoribéli hiányosságait, logikátlanságait nagyon is látom és elismerem, sőt összességében az Alien-saga újkori irányvonalát sem tartom szerencsésnek, de az említett három faktor miatt nekem mégis bejött a Covenant, pedig nálam konzervatívabb, múltban ragadt kockát nehéz találni. Nem védekezésképpen mondom, hiszen egyszerűen csak arról van szó, hogy szerettem a Covenant-ot, és megpróbáltam szavakba önteni, hogy miért. Megvédeni vagy reklámozni sem akarom a filmet, mivel nem tisztem, nem én alkottam. Ellenben nagyon köszönöm, hogy érdemben, érvekkel indokoljátok meg, hogy nektek miért is nem tetszett ez a mozi.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2017.05.24. 12:21:49

Kezdjük az elején. Scott megalkotta az Alient, majd Cameron egy kiváló folytatás keretén belül, megalkotta az Aliens-t. Minden rendben is ment, ugyanis a kezdeti teret kibővítették egy nagyobbra. Aztán jött Fincher, voltak remek ötletei, hangulatban is helyén volt a mozija. Fogjuk rá, megérte elkészíteni a filmet... aztán jött a 4. hulladék, majd az AVP-k, amik szintén felhasználták a xenokat. Jó-jó, tudjuk mindannyian, hogy semmit nem érnek ezek a filmek, de fogadjuk el, hogy léteznek... Ez van sajnos.

Aztán jött a Prometheus, Scott megpróbált nagyot mondani. Kezdetben még el is hittem neki, sőt... még a mai napig azt mondom, hogy különálló moziként, működik is a film. Érdekes gondolatmenet, gyönyörű látvány, sablonos, de értékelhető történet a karakterek szemszögéből. Ugyanakkor a Space Jockey-k mégsem voltak az igaziak. A korábbi mítosz átformálódott egy szimpla felsőbbrendű, de buta lénnyé. Több kellett volna...

Aztán jött a Covenant. Most nem fogok mélyen belemenni abba, hogy karakterügyileg egy Fast 8 vagy bármelyik része 100x körbehugyozza ezt a rakás idegeső szerencsétlent. (A szőke nő akciókomédiája egy cirkuszban is gáz lett volna). Vagy, hogy idétlen okok miatt több ezer ember élete kerül veszélybe, csak mert le kell menni 1-2 melósért. Hát, LOL. Nyilván ez így megy. Nyilván felülírnak minden szabályt a fő feladatuktól eltérő dolgok miatt. De legyen... menjünk tovább. Az építészek kipusztulása David által szintén katasztrofálisra sikeredett. Ennyit a nagy építészekről, ennyit arról, hogy a Space Jockey-k mekkora királyok. Jön egy ember alkotta robot és legyalulja őket, csak mert Istent játszik.

Scott kidobta Shaw karakterét az ablakon, az egyetlen emberét, akit érdekelt az egész eredettörténet, az egész sztori, amire elkezdett felépülni az előzménysorozat. Lényegében Scott arcon köpte magát. Lényegében, a félelmetes xenomorph, amit ismerünk már közel 40 éve, egy ember alkotta robot agyszüleménye. Mítoszrombolás level 99999999999. (Széttárja neki a kezét a kis xeno :DDDD hát bazdmeg :DDD) Egy legyőzhetetlennek tűnő, félelmet és halált magával hordozó lényt, egy ugráló bazári majommá alakított Scott, aminek megszűnt minden korábbi tekintélye. Lényegében azt a színvonalat hozta, amit Jeunet, meg a többi dilettáns az AVP-filmeknél. A kevesebb néha több, ugyebár... itt pedig ez hatványozottan igaz. Szép dolog, hogy CGI segítségével létre tudunk hozni már bármit, de nem feltétlenül kell az arcunkba tolni. Hol van már a szívdobogás, hol van a bujkálás és a reménytelen menekülés. Sehol...

Annyira nagyot akartak mondani, hogy végül semmi nem lett belőle. Óriási kudarc ez, mind Scottnak, mint pedig a rajongóknak.

furious ewok 2017.05.24. 13:06:14

Na megint megy a bégetés hogy így szar meg úgy fos a film. Ha a nemzetközi sajtó szerette volna a filmet akkor mindenki elalélna hogy mekkora egy mestermű, de most sajnos trendi lett fikázni. Szerintem is fasza lett a Covenant, ha az ember akar nyilván talál benne hibát, de az összhatás ütős, és Scott szépen összerakta amit el akart mondani. Unalmas a film? Lassúak a párbeszédek? Végre egy mozi ami mer néha lassítani, mer elegáns lenni. Kedves posztíró: köszi hogy szembeszélben is megadtad azt a dícséretet a filmnek amit megérdemelt, sajnálom hogy a Covenant sok negatív kritikát kapott, pedig igazán nem érdemelte meg, az elmúlt időszak scifijei (egy kivétellel) a kanyarban sincsenek.

Chief Brody 2017.05.24. 13:44:34

@furious ewok:
Hát ekkora ellenszélre azért nem számítottam :) Azt nem hiszem, hogy az itt kommentelők többsége divatból szidta volna a filmet, őszintének tűnik a dühük vagy csalódottságuk, és legfőképpen a történet miatt vannak kiakadva. Én viszont úgy gondolom - amiben végre személyedben valaki most meg is erősített - hogy stílusos, elegáns és hangulatos mű született. Picit úgy érzem, hogy ha Scott az első két (vagy négy) Alien-film hagyományait követve szállt volna vissza a franchise-ba, akkor az eredetiség hiányával és az önismétlés vádjával dobálnák, a Prometheus-Covenant páros kapcsán viszont az a problémája az ellentábornak, hogy alapjaiban felforgatja a szériát. Van aki szerint az a baj, hogy a Covenant "alienesebb" lett a Prometehus-nál, van aki szerint túl sok fölösleges szócséplés és üresjárat maradt meg benne a Prometheus stílusában. Vannak, akik görcsösen a logikát és életszerűséget (!) kérnék számon a filmen, és még folytathatnám. Persze nincs ezzel baj, ha közhelyes akarok lenni: ízlések és pofonok. Nekem tetszett.

furious ewok 2017.05.24. 14:11:51

Én mindig azt tapasztalom hogy amit a nemzetközi sajtó lehúz azt itthon is jobban szapulják, ami meg agyon van ajnározva arra kevésbé mernek rosszat mondani. A legtöbb kritikus nem tud karakteres önálló véleményt formálni, ezért azt nézi mit írnak a többiek, és kilógni se sokan szeretnek a sorból. A Prometheus visszhangja anno jó volt, azt itthon is inkább dícsérték a kritikusok, pedig az igencsak összecsapott, szétszórt, koncepciótlan darab volt a mostanihoz képest, mind sztori, mind látvány szempontjából. Persze mindenkinek szíve joga jót vagy rosszat gondolni, de ne legyen már ciki arról írni, hogy mennyire jó volt a film. Én elég régi alien fan vagyok, és nem is feltétlenül szeretem ezt a fekete trutyis irányt, amit Scott a szériába behozott, de ezt a filmet nagyon jól megcsinálta, volt jól megírt forgatókönyv, tisztes színészgárda, szépen elvarrt történetszálak, frappáns befejezés. Ehhez képest a legtöbb egynyári film egy idióta CGI baromság, ott mégis elintézik annyival a dolgot, hogy "a sztori lehetne jobb, de a látvány kárpótol". Éppen merről fúj a szél ugye... A negatív kommentek meg ne zavarjanak, ha kint vagy az index2-n elkerülhetetlen hogy ne kössenek bele abba amit írsz, én a legtöbb állításoddal egyetértettem, és még sokan mások is így gondolják, csak nem biztos, hogy írnak kommentet.

-Britpopper- · http://focker.blog.hu 2017.05.24. 15:52:07

Én személy szerint a Prometheus-t az utóbbi idők egyik legjobb sci-fi-jének tartom. Eleve dicséretre méltó hogy mertek eltávolodni a xenomorfoktól és egy teljesen új oldalát bemutatni ennek a mitológiának, kibővítve, kitágítva azt. Természetesen valamennyire mindezt a könyvek is megpróbálták de azért ennyire elrugaszkodottan soha. A Prometheus pedig csak a félrement marketing miatt lett új Alien filmként aposztrofálva, de rengetegen bedőltek neki. És többségében ők szidták utána habzó szájjal, hogy mégis hová lettek belőle a sötétből előbukkanó, nyáladzó xenomorfok? Nos, nekik itt a Covenant. De szerintem egy Prometheus 2-vel (Paradise Lost) jobban jártunk volna. A Covenant pofátlan módon nyúlja az első filmet, a vége szinte egy az egyben ugyanaz, csak 2017-re fazonírozva. A "van még valaki a hajón" jelenetet pedig a Napfény című remek sci-fi-ből emelték át. A szereplőkkel én nem tudtam azonosulni mert egyszerűen túl sokan voltak. Daniels nevét is kb. csak a film háromnegyedénél sikerült megjegyeznem. Ettől függetlenül a zene, a fényképezés és a Prometheus teremtéstörténetének folytatása nagyon tetszett és emiatt nem is igazán tudok haragudni Ridley Scott-ra hogy ezúttal a többség igényeit akarta kielégíteni a liternyi vérrel, agresszív xenomorfokkal meg a szó szerint szanaszét szakadó legénységgel.

A kritika pedig remek. A trollokkal pedig ne foglalkozz.

moRtiZ 2017.05.24. 16:02:42

Engem pár dolog igazán zavart:
- A karakterek nagyon sokszor irreálisan viselkednek.
- 80 km / 40 km... Komolyan? Majdnem kimentem a moziból. 2000 telepes mehet a kukába mert nem tudunk beszélni / asszony meghalt?
- Mi a halálért megy le egy ember egy idegen bolygóra ürruha nélkül /ez már Prometheusba is idegesített hogy levették az ürruhát/ (Ok hogy belélegezhető a levegő, de az ismeretlen fajokkal mi van? Be is szopták)
- Menniyben erősebb / "tovább fejlesztett" egy olyan fegyver, aminek tojások kellenek hogy fertőzni tudjanak (sikeres arctámadásról nem is beszélve), mintha "pollenből" instant fertőz bárkit és bármit.
- Ha már réges régen kiírtották a neomorphok a bolygó népességét akkor miért volt mégis kis méretű neomorph miért nem nőttek még meg instant gyorsan mint a többiek ?
- Ha az Alient detektálta Anya mint idegen létformát, akkor David testében levő két face huggert miért nem?
- A vértócsán elcsúszás nagyon gázos volt :S.
- A furulyázás nagyon nagyon gázos volt.
- Nem volt olyan szereplő akivel azonosulni tudtam volna, vagy megkedveltem volna.

Voltak jó pillanatai a filmnek, de közben nagyon idegesítő is volt sok helyen..

Chief Brody 2017.05.24. 18:45:56

@furious ewok:
@-Britpopper-:
Köszönöm, nagyra értékelem a dícséretet!

Lector Oris 2017.05.24. 20:04:52

@Chief Brody: Elfogadom, amit írsz (bár te nem reagáltál arra, amit én írtam), a fő gondom a filmmel nekem speciel nem csupán a történet, hanem maga a kivitelezés is. Megúszósnak érzem például hogy minden rosszat egyetlen szereplőre "kennek" majd azt duplán teszik bele (kettős szerepben) és rááldozzák a játékidő majd 50% -át. Megúszós az is, hogy se akciót se új rejtélyeket nem visznek az egészbe, így a tetralógia (első 4 rész) harcias, látványos mozgalmassága, se a Prometheus filozofikus elméletgyártása nem valósul meg igazán, inkább beragad a kettő közé valahol.

Chief Brody 2017.05.24. 20:50:24

@Lector Oris:
Ne haragudj, nem szándékosan mellőztem a kommentedre a választ, most újraolvastam. A film történetével (és ne vedd zokon, de kivitelezés címszó alatt is sztorit boncolgatod) kapcsolatban már többször leírtam, hogy én is látom a zökkenőket és hiányosságokat, de engem a film HANGULATA beszippantott, még ha ezzel kisebbségben is vagyok (itt és most, a posztomra reagálók körében biztosan). A szubjektív véleményem éppen ellenkezően alakul, mint a tied: szerintem a Covenant pont hogy jól sikerült Alien-Prometheus hibrid. Vágom én, hogy alakulhatott volna a széria meseszövése másképpen is, de hát így alakult, én befogadtam ezt az irányt. Még pár reakció az első kommentedre:
- Soha nem foglalkoztam az IMDb pontokkal, új filmnél legalábbis nincs sok valóságtartalma.
- Scottot saját bevallása szerint soha nem érdekelte túlzottan a karakterbemutatás, az első Alien kapcsán is megkapta ezt a kritikát, de akkor is azt mondta, éppen elég annyi bemutató, amennyi vana a filmben. Ő inkább vizuális beállítottságú rendező. Abban viszont teljesen egyetértek, hogy az eredeti tetralógia karakterei, szereplői sokkal szerethetőbbek, megjegyezhetőbbek és élettel telibbek voltak, de ez talán úgy általában igaz a 70-es 80-as 90-es évek filmjeire a maiakhoz mérten.
- A kiszámítható csattanónak egy külön bekezdést szenteltem a posztban. Szándékosan volt kiszámítható.
- A véres jelenetek kapcsán nem a számszerűségre gondoltam, hanem az intenzitásra és brutalitásra, szerintem a Covenant orvosi szobájában játszódó jelenet ilyen szempontból viszi a pálmát.
- Hogy Scott kényelmes vagy megúszós, azt egészen biztosan kizárhatjuk. Én végignéztem minden hozzéférhető "így készült" dokumentumfilmet vele fiatalkorától az legújabb filmjeiig, meghallgattam nagyon sok audiokommentárját, elég sok interjút láttam vele, és éppen ellenkező kép alakult ki róla bennem. Nem a pénzért csinálja, már a legelső játékfilmjének elkészítése előtt milliomos volt a reklámiparban folytatott tevékenységével. Nem is a szakmai elismerés vezérli, hiszen akkor nem Alien-filmet csinálna, nyilván sok ajánlatot kap olyan filmekhez, melyek eleve díjesőre születtek.
Na, pedig korábban megígértem, hogy nem tartok védőbeszédet, mégis megtettem :)

Egyébiránt megtisztelsz, hogy részletes véleménnyel szóltál hozzá a poszthoz, köszönöm!

GuGuru 2017.05.24. 23:26:55

@Chief Brody
Nos, nem vagyok benne biztos, hogy valóban kisebbségben vagy a véleményeddel. Én személy szerint a cikkeddel és indoklásoddal teljesen egyetértek! Valóban elegáns és szép volt (már amennyire egy 18+ film szép tud lenni). Én a vegyes fogadtatás miatt nem támasztottam magas elvárásokat és lehet ennek köszönhetően, nagyon bejött; nekem is numero 3 a szériában! A hangulata ugyanúgy magába szippantott, egyetlen egyszer sem éreztem sem lassúnak, sem elkapkodottnak. Nagyon tetszettek a visszakacsintások is amikről Te is írtál, mert egyszerre vitt bele nosztalgiát és használta jó építőelemnek ezeket (nem lehet idegen bolygó felfedezése rázós leszállás nélkül és légköri zavarok nélkül :-))
Engem a történetbeli csavarok sem zavarnak annyira, hogy ez miatt szót emeljek. (Majd ha én jobb történetet tudnék csavarni ilyen kidolgozottan, akar el kezdek kopogtatni a forgatókönyveimmel és megvalósítás után veszem a bátorságot követ vetni egy Sir-re :-)). Szerintem az öreg Scott nagyon is tudatosan kanyarította így a történetet, egy kicsit adott az egyik irány képviselőinek is és egy kicsit adott a másik irányzatnak is. Valami kompromisszumot akart.
Szerintem a szereplők is jók voltak és valóban itt szándékosan nincs kiemelve senki. Itt a múfaj ilyen, gyanítom szándékosan nincsen egyetlen szereplő (színészi alakítás) sem kiemelve, hogy az elhalálozás sorrendjében sose legyünk biztosak. Itt nem az áldozattal, hanem a merénylővel kell azonosulnunk. A "sztár" itt a xenomorph. Ezért egy túl jó alakítás, csak a "főszereplőt" árnyékolná be. Éppen elég David/Walter.
Apróságok persze engem is zavartak, de ezek mind a film után törtek fel és érdemben semmit nem vontak le a film alatt nyújtott élményből. Például, a teremtők annyira fejlett civilizációt alkottak, hogy egy hatalmas korszerű bumeráng űrhajót tudtak készíteni, de mégis egyetlen városocskából állt volna az általuk épített környezet? (Mi még csak a holdunkig tudtunk eljutni, de nézzük meg Manhattant vagy Shanghait ...). És ezen felül ez az épített környezet is a Római Birodalom szintjén állt? Hatalmas kőoszlopok, de csak ennyi? Nagy nyers felületek, kőtáblák (kőasztal, ahova David visz be a csapataot)... az űrhajó fogadóállomáson? A főtéren, ahol nyüzsögnek a helybeliek az űrhajójuk visszaérkeztekor? (David gyakorlatilag egy Ben-Hur leprásait bújtató barlangban dolgozott). Nem tagadom misztikus volt, de szerintem jobban össze lehetett volna csiszolni ezeket ... (pld a városok - amik 10 évvel a "kihalás" után még relatív épek kellene legyenek - felett elrepülve érkezünk meg egy ősi szenthelyre).
Aztán vannak még olyan kérdéseim is, hogy miért voltak a Space Jockeyk szkafanderei olyan óriásiak, hogy ha a lakósok átlagos méretűek voltak? Bár csak egyszer láttam a filmet, de emlékeim szerint a főtéren "elszenesedett" holttestek pont emberméretűek voltak. Szerintem ez inkább figyelmetlenség, mint sem szándékos. Ezeket azért mondom, mert szerintem egy-egy nagy rendezővel (pld Christopher Nolan, Peter Jackson vagy akár az egykori Wachowski tesók) szemben nekem igenis elvárás a tökéletességre való törekvés, ahol minden fűszálnak, minden elhangzott szónak jelentősége van. Viszont ezt a maximalista tökéletességet azért itt hiányoltam. Képileg megvolt, de csak úgy.
Illetve még egy gondolat: ha már a Prometheus-szal egy új teremtés mítosz szálat nyitottak, azt szerintem kár volt most gyorsan egyből a földbedózerolni. A Space Jockey egy 38 éves mítosz és most egy jelenet alatt ... puff, kámforrá vált. Jobban örültem volna, ha ez a szál nyitva marad.
De visszakanyarodva az elejére, szerintem nagyon is jó kis (szuper Alien hangulatú) film volt ez: nekem 9-es. És az általad leírtakkal teljes mértékben egyetértek.
Nagyon remélem még legalább 2 folytatás jön ahogy azt rebesgették. :-)

alexqq 2017.05.25. 07:41:47

@Lector Oris: végre valaki. Egyetértek.

Lector Oris 2017.05.25. 07:47:20

@Chief Brody: Az egyik legudvariasabb és legkorrektebb blogger (és házigazda) vagy azok közül, akikkel eddig "beszélgettem". Pár pontosítás:

A karakterbemutatás lehet hogy korábban nem érdekelte Scottot, de míg a tetralógiában ezek gyengébb szintje nem volt zavaró (részben mert magát Ripleyt nem is kellett bemutatni a 2. résztől), addig a Covenantnál ezt szerintem zavaró volt kihagynia.

A véres jeleneteket mindig kiemeled, de ilyenkor mindig azt érzem: nem nagyon figyeltél az előzőekre. Én minden 15-20 alkalommal láttam és állítom: INTENZITÁSBAN is keményebbek. Most annyi volt a nagy truváj, hogy a pasasa hátán és a másiknál a száján jött ki a lény. Na bumm. Ettől nekem nem volt intenzívebb.

Ami a "megúszás" jelzőmet illeti, azt teljesen félreértetted. Úgy konvertáltad a dolgot, hogy Scott pénzre hajtott, amiért nem akart dolgozni. Én viszont ezt úgy értettem, hogy NEM a pénz miatt, de igenis kevesebb időt, munkát és energiát fektetett ezúttal a történetszövésbe, a rejtélyek, bonyodalmak kidolgozásába - magyarul az érdemi munkába - mint korábban, hisze egyszerűen elintézte az egészet a droiddal, mindent ráépített: ő volt a főgonosz, a kulcsszereplő, a szálak mozgatója, minden. Nem foglalkoztak a Prometheus felvetéseivel, nem szántak időt a mellékszálak kibontására (nem is voltak mellékszálak) és nem vittek az egészbe semmi új tartalmi elemet. EZ igenis megúszás, mert felgyorsítja, megkönnyíti a filmkészítést. A kreativitás kikapcsolása, főleg egy alapvetően fantáziára épülő franchise -* nál megúszásos rendezést jelent. Nálam legalábbis.

Azzal együtt nem akarom nagyon lehúzni a Covenantot, de nem méltó a csodálatra, a bálványozásra és arra, hogy elájuljunk tőle. Maga Scott is érzi szerintem: ezúttal kicsit kevesebbet adott. De 80 lesz az év végén, úgyhogy így is nagy szó, amit csinál, ezt elismerem.

Chief Brody 2017.05.25. 08:46:02

@GuGuru:
Végre, növekszik a kedvelők tábora is :)
Ami a Tervezőket illeti, tulajdonképpen semmi nem támasztja azt alá, hogy a filmben látott város a civilizációjuk egyetlen települése, sőt még azt sem tudhatjuk biztosan, hogy ez a bolygó az őshonos bolygójuk. Szóval lehet, hogy David "csak" egy várost irtott ki, de ettől még lehetnek bőven Tervezők (Mérnökök, Teremtők, ahogy tetszik) máshol. Ne feledjük, hogy egy hajójuknak még le kell zuhannia az Acheronon (habár, ha jobban belegondolok, ez akár már az Alien: Covenant sztorija előtt is megtörténhetett).
Jómagam nem figyeltem fel a hullák kis méretére. Mindenesetre úgy tűnt, hogy a black goo-nak van valamiféle "olvasztó" hatása is, ezért látszhatnak kisebbnek, de az is lehet, hogy a Prometheusban megismert hatalmas példányok egy elit űrhajós/katona/harcos kaszthoz tartoznak, az átlagos Engineer-ek pedig kisebbek.
A Szukits kiadó honlapja szerint jövő hónapban nálunk is megjelenik a regényváltozat, abból talán többet megtudunk. Alan Dean Foster írta, akinek az első három film novellizációját is köszönhetjük.

Chief Brody 2017.05.25. 09:54:21

@Lector Oris:
Egyszerűen csak arról van szó, hogy nagyra értékelem, ha valaki részletesen kifejti a véleményét és megpróbálja azt alátámasztani, függetlenül attól, hogy az negatív vagy pozitív. Ha valaki veszi a fáradtságot, hogy érvel, az megérdemli a tiszteletet. Amit sokan elfelejtenek kommentelés közben, hogy mennyire értelmetlen, parttalan és kulturálatlan dolog valakire csak azért haragudni, gyűlölködni, fröcsögni, trollkodni, mert más tetszik neki, mint nekünk.

Még egy picit lovagolva a megúszáson: 5 év telt el a Prometheus óta, szóval ha Scott akarta volna, az elérhető legjobb írók bevonásával addig brainstormingolhatott volna, amíg csak akar, hogy tökéletes forgatókönyvet hozzon össze, teljesen fölösleges lett volna butaságokkal gyorsítani vagy könnyíteni a munkát, nem értem, mi motiválta volna a megúszásra a kemény meló helyett. Egyetlen ilyen tényezőt tudok elképzelni, az pedig a 20th Century Fox nyomásgyakorlása a rendező felé. Ugyanis a Prometheus "emberiség eredete" vonalát szerintem nézői-rajongói nyomásra varrták el, olyannyira távol állt az Alien-saga lényegétől. Szerintem ha Scotton múlt volna, az eredeti Paradise Lost elképzelést kaptuk volna meg, a pénzemberek viszont inkább biztonsági játékot akartak.

Lector Oris 2017.05.25. 11:01:18

@Chief Brody: egyetértünk, de nem mindenben. Scottot nem csak az befolyásolhatta, hogy a filmstúdió nyomást gyakorolt rá (ami egyébként nagyon is elképzelhető szerintem is), hanem egyszerűen a lustaság vagy fantáziátlanság is. Scott sem tökéletes ugyanis (főleg így 80 évesen). Bizony ő is hibázhat.

Az én álláspontom szerint a következő történt: Scottot arra presszionálták a producerek, hogy ne a Prometheus-féle vonalat vigye tovább, hanem a látványosabb akciódúsabb stílust. Ez nyilván nem lehetett Scott ínyére és ha valaki valamit kényszerből csinál, az bizony olyan is lesz. Ugyanakkor én azt mondom, még ha az is volt Scott felé az ukáz, hogy hagyományosabb Alien mozit csináljon, AKKOR IS megtehette volna, hogy EZT kicsit igényesebben kidolgozottabban, több konfliktussal, látványosabb harci jelenetekkel, jobban bemutatott karakterekkel. De nem tette. A Covenantban NICS sok szellemi apport. Egy jelenete emelkedik ki: a legvégén, az a rész, amikor Daniels (Katherine Waterston) szembeszáll a film egyetlen "hagyományos külsejű" xenomorfjával.

napalm 2017.05.29. 10:54:39

Egy kérdésem lenne a szakértőktől/műkedvelőktől:
Hogy kerül alien tojás a bolygóra?
Ahová Dávid viszi a kapitányt és megfertőződik.
Ez valahogy kimaradt nekem, úgy tudtam a tojásokat a királynő pottyantja.

Chief Brody 2017.05.29. 11:46:35

Igen, ez egy "plot hole" a filmben. David "műhelyében" láthatóak annak jelei, hogy tojásokat is készített, szóval az első verzió, hogy ő "csinálta" (tenyésztette, növesztette, akármi) a szóban forgó tojást is. A másik, kissé elvadultabb elképzelés, hogy királynőt is "csinált", ami lerakta a tojásokat. Hogy azután mi lett a királynővel, nem tudom. Mindenesetre, ha alapul vesszük a Covenant sztoriját, mely szerint David az idegen faj atyja, akkor logikusan a királynő is az ő teremtménye kell hogy legyen valamilyen formában. Amúgy az első Alien híres kivágott "gubó" jelenete alapján tudjuk, hogy egy önálló felnőtt idegen is képes tojást készíteni, királynő közreműködése nélkül.

Remélem, hogy a regényváltozat vagy a folytatás alapján okosabbak leszünk.

napalm 2017.05.29. 13:37:15

@Chief Brody:
Köszi ;)
Amúgy valóban, David, nem Dávid ;)
Erre a "gubó" jelenetre nincs linked véletlenül? Ez nem volt meg.

Chief Brody 2017.05.29. 13:46:33

@napalm:
www.youtube.com/watch?v=Y6dSIMFo7iU

A lényeg, hogy az áldozatai testéből csinál tojást (el is nevezték eggmorphing-nak a folyamatot). A rendezői vágásba egyébként visszakerült a jelenet.